Werken bij Praegus

Waarom grote ondernemingen een vriendenteam uit Leusden bellen.
Bijna iedereen die bij ons werkt heeft wat anders gestudeerd dan Hogere Informatica of in een enkel geval helemaal niet gestudeerd. We bestaan nog niet eens 10 jaar. We ambiëren geen directieve managementlagen en hanteren geen tarieven die we niet waar kunnen maken.

Toch loodsen we al jaren de grootste ondernemingen in Nederland door cruciale momenten binnen hun ICT ontwikkelingen. Zo hielpen we mee met de lancering van een boodschappenapp van een grote retailer, helpen we het grootste Nederlandse vliegveld hun ambitie als grootste digitale airport ter wereld waar te maken, zorgen we ervoor dat een grote zorgverlener een goede beurt maakt bij bezoekers op hun website en dat de postbezorger direct weet wanneer iemand is verhuisd. En dat allemaal in zo min mogelijk uren en met zo min mogelijk mensen.

Hoe dat kan? Nou, blijkbaar doen we iets bijzonders.

Wij worden door bedrijven vooral gevraagd langs te komen als het wat complexer lijkt te worden en anderen ze niet goed meer kunnen helpen. De klant wil meestal óf een sprong vooruit maken óf anders gaan werken om een verbetering van hun product te creëren. Vaak wil de klant software testen geautomatiseerd hebben, maar alle eerdere geadviseerde tools daarvoor blijken onvoldoende te werken of vallen tegen. Of de stap van continuous integration naar continuous delivery blijkt groter dan gedacht. Of de medewerkers krijgen het maar niet onder de knie en hun motivatie voor verandering van werken wordt daardoor minder, want de druk blijft hoog. Of de klant bedenkt zich op het laatste moment dat dat ene systeem dat bijna live gaat ook nog getest had moeten worden op snelheid bij gelijktijdig gebruik door minimaal 100.000 mensen… Ohja, en dan hebben we ook nog de aangescherpte privacy wetgeving en security! Help!

Wat wij doen, is deze bedrijven weer met beide benen op de grond zetten. Door slim om te gaan met wat de technologie ons te bieden heeft, logisch stap voor stap nagaan wat welke prioriteit heeft en innoveren om versnelling blijvend naast hoogwaardige kwaliteit te kunnen laten staan. Slimmer automatiseren dus. Maar niet zomaar. We geloven in open source, maar niet in het dogmatisch toepassen ervan. We blijven nadenken hoe onze klanten dit het beste kunnen inzetten voor de toekomst zonder afhankelijk van ons te worden. Want dát maakt ons ook bijzonder: we blijven niet ‘hangen’ om onze uren te maken bij de klant. We willen juist zo snel mogelijk onze kennis bij onze klanten overgebracht hebben. Passie voor ons vak heet dat. Geen dikke handboeken, geen roadmaps, geen volgeschreven powerpoints, post-it plak sessies of andere tijdrovende activiteiten.

Wat dan wel? Kritisch kijken naar het huidige proces en direct aanscherpen waar nodig. Mensen en kennis op de juiste plek inzetten. Als we dat proces goed op orde hebben, gaan we samen kijken naar tools die dat proces kunnen ondersteunen en versnellen. Niet andersom. Als je mankracht te kort komt, dan hebben we die. Maar alleen als wij denken dat het ook echt zinvol is en we de behoefte niet met een technische verbetering kunnen wegnemen of het huidige personeel kunnen opleiden. We doen een stap terug als we denken dat je het zelf wel verder kan. Leren is proberen. Ervaren is doen, zelf doen. En lukt het echt niet? Dan pakken we je hand weer vast en lopen we samen verder die berg omhoog. Wil je het helemaal niet zelf doen? Ook goed.

Lang verhaal kort: ons team is ieders team. En we zijn een beetje een vriendenteam. Elkaar helpen, elkaar beter maken en vooral samen plezier hebben. En jij kan ons team komen versterken. Door ons te contacten op 06-53914778. Je krijgt dan gewoon onze Marcel aan de telefoon. Geen receptioniste, want die hebben we niet. #JOINpraegUS

Lees ook de verhalen van onze eigen Praegustatoren bij ‘Praegustatoren aan het woord‘.