Quion transformeert testproces met combinatie KZA-Praegus

Als grootste onafhankelijke servicer van hypotheken in Nederland biedt Quion financiële instellingen slimme en duurzame services voor het opbouwen, onderhouden en optimaliseren van hypotheekportefeuilles. De servicer verweeft mens en techniek in steeds meer processen. Zo ook in het testproces. Om deze digitale transitie duurzaam te borgen, zocht Quion een partner en vond die in de combinatie KZA-Praegus.

Corné van Nispen (CIDO Quion): “Wij willen onze geldverstrekkers en hun klanten services bieden die snel, voorspelbaar en betrouwbaar zijn. Onze Agile inrichting binnen IT & Delivery helpt ons om kort-cyclisch waarde voor onze klanten te leveren. De inzet van testautomatisering maakt het mogelijk om de kwaliteit en voorspelbaarheid te verhogen zonder in te boeten aan snelheid. De transitie vraagt focus en expertise, daarom zijn wij gaan zoeken naar versterking.”

Na een zorgvuldig selectietraject koos Quion uit tien partijen het consortium KZA-Praegus als partner op het gebied van testen en kwaliteitszorg. De aanpak van KZA-Praegus ondersteunt de vier speerpunten van de servicer, te weten: versnelling van Agile softwareontwikkeling door geautomatiseerd testen, verhoging van de kwaliteit van de te leveren producten, het bewaken van de security-eisen en meer flexibiliteit in termen van kennis en capaciteit.

De combinatie KZA-Praegus ondersteunt niet alleen de testprofessionals, maar ook de Agile ontwikkelteams. Het partnership is initieel aangegaan voor de periode van een jaar met de intentie dit jaarlijks te verlengen.

We zijn trots dat Quion de combinatie KZA-Praegus als strategische kwaliteits- en testpartner gekozen heeft. Voor Praegus betekent dit opnieuw het uitgesproken vertrouwen in de onafhankelijke en gebruiksvriendelijke testautomatiseringsoplossing de Open Source Toolchain. Naast de technische ‘fit’, zien wij door de reeks openhartige gesprekken met Quion deze samenwerking eveneens met veel vertrouwen tegemoet.” Marte van Balen-Zonderland, Directeur Praegus

“Steeds meer klanten uiten hun tevredenheid over de kwaliteit en duidelijkheid van de oplossingen van de combinatie KZA-Praegus. We zijn dan ook verheugd dat we, na eerdere succesvolle samenwerkingen met een incidenteel karakter met Quion, zijn verkozen tot dé partner op het gebied van agile testen en kwaliteitszorg. Transparantie en samen met de klant, naast elkaar, nieuwe ontwikkelingen vorm geven, kenmerken zowel Praegus als KZA en dat hebben we ook ervaren in de constructieve gesprekken met Quion.”Mark Bottelier, Managing Director KZA

Dit is ook te lezen in Computable, klik hier voor het bericht.

Vond je dit artikel interessant? Deel het op social media!